مجلة مملكتي مجلة مملكتي
recent

آخر الأخبار

recent
random
جاري التحميل ...

مرحباً بالتعليقات الجديدة .

المتألقة مني مدكور وتصميمات متميزة سبب فرحة لكل البنات في ليلة العمر

يعد تاج العروسة من الأشياء الهامة التي تبرز وتظهر العروسة بشكل جذاب ومختلف عن باقي الحاضرين في الفرح، ولا يعتمد ارتداء التيجان في الفرح فقط حيث يمكن ارتداؤه في الخطوبة، وحتى كتب الكتاب

ويعطي التاج لوك مختلف للعروسة، حتى وإن كانت محجبة فإن ارتداء يجعلها تظهر بمظهر جذابا وجميلا كأ أميرة من الاميرات ولا تكتمل فرحة العروس الا بتاج وطرحة تبرز جمال فستانها في ليلة العمر 
بحثأووجدنا الفنانة الجميلة /مني مدكور وهي مصممة اكسسورات الفرح من التاج والطرح وتتميز بالأناقة والبساطة في نفس الوقت
لذلك حرصنا علي الحديث معها للتعرف عليها أكثر تاركين لها مساحة من الحديث عن نفسها وموهبتها بكل استفاضة 


.انا منى مدكور مصممة اكسسوارات بسلك  النحاس وتيجان وطرحة عروسه اكيد كل انسان ممكن يلاقي نفسه فمجال معين بس الموهبه انه يببا له جزء منفرد بيه الاتقان ده اساس النجاح عاوز تزكيز وصبر لان لو شغلك مش متقن مش هتنجحي وتستمري فيه أنا بدأت من صغري فحاجات كتير لكن تشكيل النحاس من خمس سنين انا من صغري بحب الأشغال اليدوي من الاكسسوارات تطريز لحد ماعرفت التشكيل بسلك النحاس استهواني جدا اول حاجه نفذتها شنطه وطرزتها بالخرز وعرضتها فمكان وكنت فرحانه جدا بيها اه محتفظه باول اعمال ليا علشان اعرف نسبة تقدمي سنه بعد سنه اخدت دوره واحده فتشكيل سلك النحاس وبعدها طورت من نفسي دخلت  مواقع مصريه واجنبيه الصعوبات عدم توفر بعض الخامات والتسويق طبعا  كان لازم ديما سفر للقاهره لشرا الخامات الموقف الجيد وقوف ناس جنبي و مساندتي   موقع اه في من اليوت يوب وموقع زيpinterest  مش هنسي  طبعا وقوف  استاذه فاضله كنت ديما بسألها ومش بتبخل عليا استاذه ايناس نصر وأستاذه سحر مكاوي محدش بخل بعلمه عليا لاماقبلتش اراء رافضه شغلي  لكن ديما بتعلم من كل شخصيه بقابلها في حياتي اي شخص حابب يستمر بيتعلم ويسأل ويبحث عن الجديد ديما تصميم التيجان احب لقلبي دلوقت نفسي اوصل لمرحه كويسه ترضيني فيه اه انا بصمم دلوقت وشغلي بقا ينطلب خصوصا التيجان وطرح العرايس طبعا  لازم يجربوا  كتير لان التعليم بيثقل الموهبه وخصوصا لو اتعلمت كذه حاجه مرتبطه ببعض  والله اكيد لو شغلك عليه طلب يبقا لازم تتطوري وتتميزي فيه علشان تعملي اسم ليكي وبنصح كل امرأه تتعلم ويببا لها شغل خاص بيها ويبقا عندها هدف علشان تحقق ذاتها اخيرا شكرا لجريدة مملكتي لدعمها لصناع الهاندميد


عن الكاتب

Doaa lasheen

التعليقات


اتصل بنا

مبروك تم الاشتراك بنجاح فيه مجلة مملكتي سيصلك كل جديد

جميع الحقوق محفوظة

مجلة مملكتي