مجلة مملكتي مجلة مملكتي
recent

آخر الأخبار

recent
random
جاري التحميل ...

مرحباً بالتعليقات الجديدة .

الشيف سعاد "دخلت المطبخ"عن طريق الصدفه والفضل يرجع لولدتها



اعداد مها محمد سالم 


نلتنقي مع المبدعه المصريه الشيف سعاد ابراهيم لتحدثنا عن نفسها وعن هوايتها في الطبخ ال الغريب ان تكون مهندسه وتكون طباخه ماهره والفضل يرجع لولدتها

كيف كانت بدايتك نعلم أن التاريخ طويل ولكن نسأل عن البدايه

هى حبى للطهى ولاكن لا اعمل بالمجال للاسف
انا اعمل فى مجال اخر خالص انا مديره مكتب هندسى
ولاكن يبقى عشقى الوحيد المطبخ

انا من وانا صغيره وانا هاويه المطبخ جداً وبحب كل شيء يخص المطبخ وكبرت على حب المطبخ
وده اللى خلانى اعمل جروب للطبخ وما شاء الله جمعت 72000 عضو ثلاثه ارباعهم شيفات من جميع العال
هل كنتي تأملي في مزايد من الابداع
انا دايمه بابدع بس فى بيتى
مايميزا الشيف المصري عن الأجنبي اوالعكس
الشيف المصرى بيتميز انه بيفخر بالاطباق المصريه الاصيله وبيبدع فيها وعلى ما أظن ان الاطباق المصريه دايما مرغوبه فى العالم كله
هل كان هناك دعم من والدتك
والدته الله يرحمها طبعا لها الفضل لانها اعطتنى الفرصه لدخول المطبخ من الصغر
نصيحه لكل شباب الطهاه 
لكل شاب يعمل بالمجال لابد ان يكون له طابع مميز فى اطباقه ولا يلجاء للتقليد
بنشكر شيف سعاد علي تلك الوقفه على أمل لقاء آخر ممتع ولكن طويل

عن الكاتب

maha maha

التعليقات


اتصل بنا

مبروك تم الاشتراك بنجاح فيه مجلة مملكتي سيصلك كل جديد

جميع الحقوق محفوظة

مجلة مملكتي