مجلة مملكتي مجلة مملكتي
recent

آخر الأخبار

recent
random
جاري التحميل ...

مرحباً بالتعليقات الجديدة .

نور عويضة وابداعات من الجوخ وفن إعادة التدوير

يعتبر الجوخ من الخامات السهلة البسيطة الاستخدام في الأعمال الفنية الكثيرة سواء للصغار والكبار .
فهو متعة في التعامل معه ومن خلاله تستطيع عمل مجسمات ولعب اطفال غاية في الروعة والجمال .
تعالوا معنا نتعرف اكثر علي الفنانة الجميلة نور عويضه وإبداعاتها مع الجوخ وفن إعادة التدوير.
انا نور عويضه من محافظه كفر الشيخ  انا حبيت الشغل اليدوي علشان ماما بتشتغل فيه وطبعا كنت بحب اقعد معاها وهي بتشتغل ولما دخلت الاعدادي كنت بدرس اقتصاد منزلي فبدات اشتغل بايدي اول حاجه طبعا اشتغلت في اعاده التدوير وبعدكده كنت بعمل اكسسورات واشتغلت بالفوم وطبعا في مره لفت نظري اعمال من قماش الجوخ بالوانه المبهجه فبحث عنه ونزلت باترونات وصور وطبعا مش حبيت ادخل علي اليوتيوب وحاولت بنفسي وعملت اول لعبه منه كانت زرافه لابني وطبعا نالت اعجاب كل الي شافها  طبعا احتفظت بكل اعمالي لان كنت بتعب في شغلها حتي لو فيها اخطاء. احب اعمالي كان اسبونج بوب. اول حاجه عملتها وكان الفش بتاعها حلو. مالذي يحتاجه المتعلم ليصبح فنانا اول حاجه الصبر وثاني حاجه مكنش واخداه كاشغل اني عايزه اشتغل وابيع وخلاص لازم اكون واخداه كاهوايه علشان ابدع فيها.




عن الكاتب

Doaa lasheen

التعليقات


اتصل بنا

مبروك تم الاشتراك بنجاح فيه مجلة مملكتي سيصلك كل جديد

جميع الحقوق محفوظة

مجلة مملكتي